پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 08 اردیبهشت 1400

رئیس سازمان حج و زیارت: امروز نیازمند عشق و سخاوت و ترویج سیره امام حسن (ع) هستیم

به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ متن پیام علی رضا رشیدیان به مناسبت میلاد امام حسن(ع) به شرح ذیل می باشد:
« اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِی »
اینک صیام این ماه رحمت الهی به میانه رسیده که دروازه های آسمان گشوده شده و خداوندگار عالمیان کرامتی به وسعت دریاها و آسمان ها به زمین و زمینیان عطا می کند.
آری ، حسن این حُسن تمام پا به عرصه گیتی می نهد و همه جا آکنده از رایحه شکوفه‌های یاس فاطمی ، مولود علوی و شباهت بی شائبه محمدی (ص) می شود.
مولودی که آمدنش طنین مهر و کرامت دارد ، وجودش عطر صبر و نگاه نافذش طراوت باران ، تا وجدان های خفته و جان های تشنه را سیراب کند.
او که مرام و کلامش حق، وجودش عدالت و سکوتش رساترین فریادهاست .
اینک مدینه سرشار از لحظه های ناب و جلوه های نورانی است ، جلوه هایی از تلاقی عقل و عشق ، زهد و شکیبایی ، کرامت و عدالت در مولودی آسمانی است که خداوند نامش را بر کلام خاتم الانبیا جاری می سازد و حسن (ع) می خواندش.
پیشوایی که قرآن صامت ، تجلی ایثار ، بدر مهر و منادی عشق است بر عالمیان.
اینک ، بهار طبیعت و بهار جان ها در حاشیه سبز نام تو جانی دیگر گرفته اند تا نام و مهر تو در دلها جوانه زند و لحظه ها به وجود معطرت برکت یابد.
دیر زمانی است که همه نیازمند عشق و سخاوت و مهربانی حسنی هستیم ، کلیدواژه هایی ناب که نه به کلام بلکه باید به دل و جان ما راه یابد و به سیره کریم اهل بیت (ع) در دستان تک تک ما مردمان در این روزگاران سخت نثار هم نوع شود تا گره ای گشوده ، دستانی پُر ، سفره ای رنگین،چشمی روشن و دلی شاد گردد و رنج روزگاران بر همگان کم و زندگانی ها سهل و هموار شود.

روتیتر